اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

۱۵ درصد بلیت‌های اتوبوس بازگشت از مشهد با سامانه فهرست انتظار به فروش رفت

  • کد خبر: ۱۲۷۳۷۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
۱۵ درصد بلیت‌های اتوبوس بازگشت از مشهد با سامانه فهرست انتظار به فروش رفت
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۰ تا ۱۵ درصد بلیت اتوبوس‌های بازگشت از مشهد طی دهه پایانی ماه صفر در قالب سامانه فهرست انتظار بلیت به فروش رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود شهامت افزود: این سامانه رزرو و فروش بلیت که به صورت آزمایشی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و درگاه فروش بلیت اتوبوس فعال شده است عملکرد خوبی داشت و از ایجاد صف خرید بلیت و ازدحام در این پایانه جلوگیری کرد.

وی با بیان این که سامانه فهرست انتظار برای نخستین بار در این ایام رونمایی شد ادامه داد: زائرانی که نتوانستند بلیت اتوبوسی از طریق اینترنت یا دفاتر فروش بلیت در سطح شهر خریداری کنند از طریق این سامانه درخواست سفر خود را ثبت کرده و با تامین اولین ناوگان، مسافران به پایانه فراخوان شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: فضای پایانه مسافربری مشهد با مکان فیزیکی محدود و سربسته با ازدحام اندک جمعیت برای خرید بلیت شلوغ می‌شود، اما سامانه فهرست انتظار بلیت اتوبوس فراتر از انتظار بود و از ایجاد صف در پایانه جلوگیری کرد.

شهامت افزود: تجربه این سامانه آزمایشی نشان داد می‌توان از آن برای فروش بلیت اتوبوس در دوره‌های اوج مسافر مانند نوروز و اربعین نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: امسال برای حمل ونقل زائران دهه آخر صفر تمهیدات ویژه‌ای در سطح ملی در نظر گرفته شد و استان‌های دیگر به تامین ناوگان برای بازگرداندن زائران خود ملزم شدند و همین موضوع، بازگشت زائران از مشهد را تسهیل کرد.

هرچند تاکنون آمار دقیقی از تعداد دقیق زائران ورودی به مشهد طی دهه آخر صفر اعلام نشده، اما یک روز پیش از سالروز شهادت امام رضا (ع) بیش از چهار میلیون زائر وارد این کلانشهر شده بودند که حدود ۸۵ درصد این تعداد با خودروی سواری و بقیه با ناوگان حمل و نقل عمومی و پای پیاده به مشهد آمده بودند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->